Portrætfotos til CV, LinkedIn og hjemmesider

De første indtryk betyder meget - og mange potentielle kunder undersøger den online tilstedeværelse som det første. Derfor er det vigtigt, at de digitale platforme fremstår professionelt med fotografier af høj kvalitet.

Herunder kan I se et par eksempler på, hvordan et businessportræt kunne se ud. Hvis I kan lide stilen, er I meget velkomne til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

I de fleste situationer vil det klassiske businessportræt være et godt og sikkert valg. Det kan I se et eksempel på her.

 

Baggrund: Den rene hvide baggrund varieres ofte med ren grå eller gradueret grå. Det kan også være en god idé at finde et relevant sted i virksomheden, der eksempelvis kan vise, hvad kerneopgaven er.

 

Beskæring: Den mest almindelige beskæring med hoved & skuldre. Man kan gøre billedet mere personligt ved at zoome ind (og dermed klippe lidt af håret).

Sort & hvid eller farve: Valget afhænger mest af personlig smag. Som udgangspunkt anbefales s/h, da det virker klarere på online platforme, der kan være travle og overfyldte.

Redigering: Lyst & rent.

 

EKSEMPEL 2:

Baggrund: I eksemplet er der brugt en gradueret grå baggrund.

Beskæring: Der er benyttet en almindelig beskæring, hvor der er mere af skuldrene med samt hele hovedet. 

Redigering: Stadig sort og hvid, men med et lidt mørkere og kontrastfyldt udtryk.

EKSEMPEL 3:

Baggrund: Ren sort der kan blande sig direkte med en sort baggrund på hjemmesiden (som her). Der er brugt lys på modellens mørke hår for at få det til at skille sig ud fra baggrunden.

Beskæring: Der er benyttet en almindelig beskæring, hvor der er mere af skuldrene med samt hele hovedet. 

Redigering / opstilling: Farve med mere dynamisk udtryk pga. den skrå vinkel billedet er taget fra.

Thomas Boe Mikkelsen Photography

  • Facebook - Grå Cirkel